Tahtoisitko oppia soittamaan kitaraa? Tykkäätkö laulaa ja haluaisit oppia säestämään itse itseäsi? Tuntuuko vaikealta alkaa opettelemaan näiden kahden asian tekemistä yhtä aikaa? Tämä kurssi on juuri sinua varten!

Opit komppaamaan kitaralla erilaisia kappaleita. Saat valmiuksia luoda omanlaisesi säestystavan lauluun kuin lauluun. Kitaran säestyskurssilla kehität rytmitajuasi!

Kurssi järjestetään lauantaisin pienryhmässä  21.3-25.4 klo 12.30-13.30 osoitteessa Pietarinkatu 11 (Ullanlinna). La 11.4 ei ole tuntia. Pääset kätevästi paikalle niin ratikalla kuin busillakin. Parkkipaikat löytyvät kadun varresta. Kartta

KENELLE KITARAKURSSI ON SUUNNATTU:

Kitaran säestyskurssi soveltuu kaikille joita kiinnostaa oppia soittamaan kitaraa; yksin, yhdessä tai itseä tai kaveria säestäen. Kurssi sopii myös heille joilla on jo aiempaa soittokokemusta kitarasta.

Kurssiin sisältyy 5×60 min ryhmäopetusta. Ryhmään mahtuu 5 osallistujaa. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

KURSSIN AIKANA:

Ensimmäisellä tapaamiskerralla tutustutaan soittimeen yleisesti, soittoasentoon ja käsien tehtäviin. Seuraavilla tunneilla syvennytään sointuotteisiin, sorminäppäilyyn ja plektralla soittamiseen. Harjoituksia soitetaan ryhmässä yhdessä musisoiden.

Kurssille sinun tarvitsee tuoda vain oma kitara ja iloinen mieli! Opettaja jakaa materiaaleja harjoitusten avuksi. Meiltä tarvittaessa voi lainata soittimen. Vuokrahinta on 30€ / kurssi sis. ALV 24%.

KURSSIN JÄLKEEN:
  • Osaat muodostaa sointuja.
  • Osaat säestää ja kompata.
  • Osaat lukea sointumerkkejä ja seurata nuottia.
KURSSIN OPETTAJA SAULI PALMUJOKI

Kitaristi, muusikko ja soitonopettaja. Saulilla on pitkä ja monipuolinen kokemus soittajana ja esiintyjänä. Koulutukseltaan hän on Musiikkipedagogi (AMK). Opettamisessa Saulille tärkeitä arvoja ovat yksilöllinen oppiminen ja soittamisen ilo.

Aikataulut: lauantaisin 28.3-25.4 klo 12.30-13.30, 5x60 min tuntia

Ei ole tuntia: la 11.4

Osoite: Pietarinkatu 11 (Ullanlinna)

Hinta: 149€ (sis. ALV 24%)

Ryhmä: 5 osallistujaa, paikkoja rajoitetusti

Maksua ei palauteta perutuista tunneista.

ILMOITTAUDU KITARAKURSSILLE:

1. Valitse kurssi (Kitaralla säestyksen alkeet)

2. Valitse “maaliskuu” ja varaa aika ensimmäiselle tunnille (la 21.3). Tunnit järjestetään lauantaisin samaan aikaan.

3. Suorita maksu.

4. Tule nauttimaan harrastuksestasi!

Loading...

Jos sinulla on ongelmia verkkomaksamisen kanssa, ota yhteyttä, lähetämme sinulle laskun.

Riittävätkö YouTube -tutorialit, jos haluan kehittyä harrastuksessani? Pitäisikö mennä mielummin soittotunneille?
Tässä listattuna viisi syytä, miksi valita elävä opettaja tutorialien sijaan:
  1. Tutorialin tekijä ei tunne oppimishistoriaasi

Videon kautta sinua puhutteleva vieras opettaja ei tiedä tarkalleen, kenelle hän puhuu ja millä tasolla kuuntelijan sen hetkiset taidot ovat.

Soitto- tai laulutunnilla opettajan vastuulla on kartoittaa oppilaan oppimishistoriaa ja tapoja hahmottaa musiikkia. Näin varmistetaan, että oppimisen lähtökohta toimii.

  1. Tutorialit keskittyvät usein yksityiskohtiin, eivät prosessiin

Oppiminen koostuu monesta eri kerroksesta. Oppimisen eri kerrokset muodostavat yksilöllisen oppimisprosessin.

Yksittäinen vinkki vitonen yhdistyy parhaassa tapauksessa oppijan muihin oppimiskerroksiin, huonossa tapauksessa se unohtuu kokonaan tai saa oppijan painottamaan väärin jotakin asiaa.

Joskus on virkistävää opetella yksittäisiä uusia asioita tai kokeilla vinkkejä, mutta ne toimivat yleensä parhaiten silloin, kun pohjatiedot ja taidot ovat vakaalla tasolla.

  1. Kommunikaatio opettajan ja oppilaan välillä on osa oppimista

Välillä lifestyle -blogeja lukiessani unohdan, että vaikka tiedän kirjoittajasta henkilökohtaisia asioita, suhteessamme ei ole vastavuoroisuutta. Bloggari ei tiedä, kuka minä olen.

Jos opettaja videolla ei tiedä kuka sinä olet, yksi oppimiseen liittyvä arvokas elementti, vastavuoroinen kommunikaatio, jää puuttumaan.

Koulusta valmistuttuani olen pohtinut paljon, miten arvokasta opettajien tuki on ollut. Osa turvallista oppimisympäristöä on ollut se, että minulla on ollut opettajassa vierelläkulkija ja viitoittaja. Tämä tekee oppimisesta kokonaisvaltaisen ja yhteisöllisen kokemuksen.

  1. Elävä opettaja tekee oppimisesta turvallisempaa

Tutorialien kautta oppiminen voi pahimmillaan haitata tai hidastaa oppimista.

Useammin kuin kerran laulutunnilleni on tullut äänensä tukkoon laulanut oppilas, joka on tehnyt YouTube -videoiden neuvoilla ääniharjoituksia. Kun harjoitukset katsotaan yhdessä, huomaan, että kyseinen harjoitus on erinomainen. Oikein tehtynä. Monissa ääniharjoituksissa on olemassa riski, että niitä tulee tehdyksi hieman väärin.

Laulamisessa on aina tuhat huomioitavaa asiaa, joita laulaja itse ei inhimillisistä syistä kykene yhtäaikaisesti hahmottamaan. Tähän tarvitaankin toisia korvia, eli elävää opettajaa.

  1. Tai entä jos voi saada molemmat?

Jos valitset elävän opettajan ja opiskelet taitolajia livetilassa, se ei sulje sitä pois, etteikö myös netissä olevaa materiaalia ja teknologiaa yleisesti voisi käyttää hyödyksi.

Opettajasi osaa todennäköisesti suositella sinulle sopivia videoita. Myös videointi ja äänitys tuntitilanteessa oppimistulosten ja itseoppimisen tehostamiseksi on mainio apuväline. Itse asiassa, tämä taitaa olla tulevaisuuden yksi keskeisistä opetustavoista taideaineiden kentällä.

– Milla Mäkinen, Taidetöölön opettaja

Loading...
KYSYMYKSIÄ? OTA YHTEYTTÄ!

Haluatko saada tietoa tulevista viikonloppukursseistamme?